De nieuwste ontwikkeling op het gebied van groen!

Originele uitnodiging maakt nieuwsgierig

Bleiswijk – Een persoonlijke uitnodiging voor de bekendmaking van de nieuwste ontwikkeling in het groen maakte nieuwsgierig. En dus was De Heraut vorige week present aan de Hyacintweg in Bleiswijk om – zo bleek – nader kennis te maken met Wout. Een plant die jaren geleden bij toeval vanuit een ver oord meekwam in een container vol planten en vervolgens als proef mocht opgroeien in de kas van de gebroeders Bunnik.

Trees Borkus-Henskens

Uiteindelijk bleek Wout niet in het assortiment van Bunnik te passen. Drie studenten van de Universiteit van Utrecht werden uitgenodigd er een project van te maken. In diezelfde periode vond een toevallige ontmoeting plaats tussen Thomas Bunnik en Dirk Beijer. Thomas had het over zijn grote vriend Wout; een boom van een plant. Dirk werd enthousiast en al snel werden ze het eens. Wout, van origine een Chinees product, mocht verder blijven groeien bij Bunnik en Dirk werd de unieke afnemer.

Vriend

“Een echte vriend, die Wout,” weet ook Dirk inmiddels. “Een plant voor binnen die meters hoog wordt en maar drie keer per jaar water hoeft. Je krijgt een mail als hij water wil en we bezorgen en plaatsen hem overal waar de vraag is. Inmiddels staan er 600 op voorraad en zijn er al rond de 1800 verkocht; de helft aan particulieren en de andere helft aan zakelijke klanten.” Wout ontwikkelt zich steeds verder en heeft ook een eigen pot, maar – zo vertelt de jonge enthousiaste ondernemer achter Wout – hij wilde meer. En dus is weer een uniek concept ontwikkeld op het gebied van groen. Wout koopt de planten bij plantenkwekers Bunnik en Ammerlaan en heeft eigen pottenlijnen ontworpen. De klant kan een pot en plant combineren en thuis laten bezorgen of er voor kiezen om in een paar klikken een woud aan Wout planten in huis te halen door te kiezen voor een van de samengestelde sets. “Onze ‘groene helden’ redden elke saaie plek in huis of op kantoor! Groener, gezonder, gezelliger en geweldig; Wout is de vriend van iedereen.”
Daarom is de missie ook: Saving the world from boring places. Voor meer info en de mogelijkheden: www.wout.com .