Van der Linde Interieur:

Sfeervol interieuradvies op maat, met oog voor de klant

Bleiswijk – Van der Linde Interieur is al jaren een begrip in Bleiswijk en omstreken op het gebied van modern interieuradvies en -aanbod. Directeur en interieuradviseur Mira van der Linde vertelt hoe de winkel zich onderscheidt van andere interieurzaken door veel oog te hebben voor sfeer, kwaliteit en de wensen van de klant.

Door Gemma Karsemeijer

Interieurzaak Van der Linde heeft interieuradviseurs en -architecten in dienst. Klanten kunnen op twee verschillende manieren geholpen worden: ze kunnen de winkel binnenlopen voor advies over een specifiek woonitem, of ze kunnen advies krijgen als ze niet weten hoe ze een bepaalde ruimte moeten inrichten. De adviseurs gaan dan in gesprek met de klant en maken desgewenst 3D-plannen voor een conceptinrichting.
Mira vertelt dat klanten vooral op de interieurwinkel af komen door mond tot mond reclame. “Mensen zijn vaak aangenaam verrast als ze de showroom binnenstappen. Onze winkel is helemaal ingericht op sfeerbeleving”, vertelt ze. “Sfeer creëren is echt ons vak.”
Van der Linde Interieur biedt ook services aan voor bedrijven. Bedrijven kunnen een volledig advies krijgen over hoe ze hun kantoorruimtes kunnen inrichten, compleet met 3D-modellen. Als de klant akkoord gaat met het plan, dan levert Van der Linde Interieur de stoffering en meubels en werken ze samen met installateurs en andere vakmensen die alles plaatsen.

Meedenken met de klant

De interieurexperts bij Van der Linde proberen altijd met de klant mee te denken “Wat wij doen, is echt luisteren naar de klant en kijken waar de klant behoefte aan heeft. Wij volgen niet zozeer de trends, maar wij polsen bij de klant bij wat voor soort omgeving ze zich fijn voelen.”
Uiteraard zijn er in de showroom van Van der Linde wel elementen terug te vinden uit huidige interieurtrends. Dit is terug te zien in het kleurenaanbod van stoffering en bijvoorbeeld de zwarte stalen deuren die nu erg populair zijn. “We hebben dat soort producten wel, maar bij ons advies gaan we niet uit van de trends.”
“Wij moeten natuurlijk niet in het huis gaan wonen. De klant wel.” Daarom proberen de verkopers van Van der Linde Interieur zo goed mogelijk mee te denken met de klant. Daarnaast heeft iedere verkoper een beetje zijn of haar eigen perspectief en stijl, vertelt Mira. “Je verkoopt meestal iets waar je zelf ook gevoel bij hebt. Een bepaalde klant wordt ook vaak aan een adviseur of verkoper gekoppeld.”
Een andere reden waarom Van der Linde zich niet erg bezighoudt met trends is dat ze zich focussen op kwaliteitsproducten. “Wij voeren voornamelijk Nederlandse merken, zoals Leolux, Montis, Gelderland en Label”, vertelt Mira. Als een klant iets koopt bij Van der Linde, dan kopen ze dus producten die lang mooi blijven en dus langer meegaan dan de trends.

Nieuwe Auping-studio

Helaas moest de interieurwinkel tijdens de coronacrisis een tijd dicht, maar dit gaf de winkel wel de kans om te werken aan een nieuwe Auping-studio op de slaapafdeling van de winkel. Deze werd in augustus van dit jaar geopend. Hier kunnen klanten terecht voor kwalitatief hoge, in Nederland geproduceerde Auping-bedden. Ook op het gebied van slapen kan Van der Linde Interieur gespecialiseerd advies geven.