Nissan Juke vernieuwd

Met de introductie van de vernieuwde Juke biedt Nissan de mogelijkheid om de Urban Crossover in het geel te bestellen. De vraag naar deze kleur, erg populair op de eerste generatie Nissan Juke, bleef onveranderd groot. De designers en ingenieurs van Nissan hebben verder het interieur gewijzigd en verbeterd om het leven in de auto prettiger te maken. Tevens introduceert Nissan een nieuwe uitvoering van de Juke: de N-Sport. Deze versie benadrukt met speciale details het dynamische karakter van de Juke.

De gele carrosseriekleur is een opvallend statement, wat goed past bij dit bijzondere karakter van de Juke. De nieuwe kleur geel is iets lichter dan die van de vorige generatie. Bij de nieuwe N-Sport-uitvoering hebben het dak, de A- en B-stijlen, de buitenspiegels, de wielen, de wielkastranden een diepzwarte kleur.

Interieur

In het interieur heeft Nissan veel werk verzet op het gebied van ontwerp en techniek, wat het leven in de auto plezierig en aangenaam maakt. Niet alleen zijn de middenconsole en het instrumentenpaneel nieuw ontworpen, ook past Nissan nieuwe materialen en bekleding toe, waarbij de pasvorm en de afwerking zijn geoptimaliseerd. In de auto zijn een groot touchscreen en extra functionaliteiten aanwezig.
De combimeter die onder meer de snelheid van de Juke en andere belangrijke informatie weergeeft, is nu een digitaal TFT-scherm van 12,3”. Dankzij de hoge resolutie van het scherm (1.920 x 720 pixels) kan de bestuurder de display configureren om de informatie weer te geven naar eigen voorkeur.
Andere nieuwe functies zijn onder meer informatie over snelheidscamera’s en de brandstofprijzen, die nu op de navigatiekaart kan worden weergegeven. En het infotainmentsysteem kan nu – als de auto stilstaat – video’s afspelen vanaf USB-apparaten.

Hybrid en DIG-T

De Juke biedt net als voorheen keuze uit twee aandrijflijnen. De eerste is de JUKE Hybrid, de tweede de Juke DIG-T.
De JUKE Hybrid is de geëlektrificeerde optie en is voorzien van een aandrijflijn met een verbrandingsmotor die Nissan speciaal heeft ontwikkeld voor toepassing in een hybride aandrijflijn. De motor heeft 69 kW vermogen en 148 Nm koppel. De elektromotor in de aandrijflijn levert 36 kW vermogen en 205 Nm koppel. Hij wordt gevoed door een hoogvoltage starter/generator van 15 kW, die werkt via een omvormer, en een vloeistofgekoelde batterij van 1,2 kWh. Het nettoresultaat is een aandrijflijn die bijna 25 procent meer vermogen levert dan de benzineversie, met een brandstofverbruik dat tot 40 procent lager is in de stadscyclus en tot 20 procent lager in de gecombineerde cyclus.

De niet-geëlektrificeerde Juke is voorzien van een efficiënte 1,0-liter driecilinder DIG-T-turbobenzinemotor. Die is compact en licht, waardoor de Juke het rijplezier biedt dat de berijder verwacht. De motor levert 86 kW en 180 Nm koppel (200 Nm in de zogenoemde overkoppelfunctie) en is gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak of een sportieve zeventraps DCT-transmissie met dubbele koppeling. Met de rijmoduskeuzeschakelaar (Eco, Standaard, Sport) kan de bestuurder de instellingen van de auto in elk rijscenario moeiteloos afstemmen aan zijn rijstijl, voor maximaal rijplezier.