Het artikel in de Heraut van 26 februari jl. noopt ons om te reageren.
Een prachtig verhaal, maar hier gaat de redactie in de fout. Normaliter wordt er boven een advertentie in een publicatie de tekst “reclame” of iets dergelijks vermeld. Dat is hier niet gebeurd terwijl het toch duidelijk een reclame-uiting is.
Niet vermeld in de publicatie wordt dat er nogal wat zaken zijn die om een oplossing vragen. Gesteld wordt dat de gemeente en ambtenaren voor het plan zijn en dat is nu juist ons probleem. Er wordt vóór ons, als betrokken omwonenden, en niet mét ons beslist. Weliswaar zijn er gesprekken met gemeente en ontwikkelaar geweest, maar die hebben niet geleid tot oplossing van de hoofdbezwaren. Onder andere parkeeroplossing, grondwaterproblematiek en optopping zijn nog steeds hete hangijzers bij deze herontwikkeling. Dit is blijkbaar bij de verslaggever niet bekend. en we raden hem derhalve aan eens bij zijn collega Zijlstra te rade te gaan omdat die ons inziens beter op de hoogte van de situatie is. Ook wij staan uiteraard open voor het geven van nadere informatie.
Daarom: deze gratis advertentie heeft bij veel omwonenden kwaad bloed gezet en dit helpt niet bij het vinden van een oplossing. Ten overvloede vermelden wij dat ook wij uit zijn op een ontwikkeling van de maalderij die het aanzien van het dorp goed doet, maar dan met een invulling die draagvlak heeft onder de omwonenden en andere belanghebbenden.
Een gesprek met de betreffende wethouder is geregeld en daar kijken wij naar uit.

Werkgroep Hou-de-Maalderij-Leefbaar