3B Wonen levert maatwerk tijdens de crisis

Lansingerland - Hanneke Vliet Vlieland, directeur van 3B Wonen, werkt evenals haar medewerkers vanuit huis. “We zijn op kantoor voor meer dan 90% locked down. Toch staat onze organisatie telefonisch, via e-mail en met update informatie op de website voor onze huurders klaar."

"We doen er alles aan om noodzakelijke werkzaamheden voortgang te laten vinden, zonder de gezondheid van cliënten en medewerkers in gevaar te brengen", vervolgt ze. "Een ‘coronateam’ heeft dagelijks operationeel overleg."
Hoewel het kantoor gesloten is, zijn er twee complexbeheerders beperkt aanwezig om op afspraak een contact te laten tekenen en/of de sleutel van de nieuwe woning aan te reiken. Die contactmomenten worden zo kort mogelijk gehouden.
Hanneke: “Wat kan wachten, schuiven we door. De aannemer, Coen Hagedoorn, werkt met een strak protocol. Bij een gemelde reparatie, vragen wij of er gezondheidsklachten zijn. Als dat zo is, wordt het reparatieverzoek op een later tijdstip ingepland. Een lege woning laten we niet onnodig onbewoond. Kandidaten worden één voor één op een afgesproken tijdstip voor bezichtiging uitgenodigd, waarbij de medewerker van 3B Wonen buiten de woning blijft.”

Geen huisuitzettingen

Er vinden geen huisuitzettingen plaats als er problemen zijn met betaling van de huur als gevolg van de crisis.
“We begrijpen dat huurders in de financiële problemen kunnen komen. Als volkshuisvester zijn we gericht op mensen die een sociale huurwoning nodig hebben. We hebben oog voor de persoonlijke situatie en zullen altijd in gesprek met onze huurder op zoek gaan naar een betalingsregeling of een tijdelijke huurbevriezing.”
Hanneke Vliet Vlieland is trots op haar veerkrachtige organisatie in deze moeilijke tijden.