Misschien bent u dat al door het vele verkeer door de Nachtegaallaan in verband met afsluiting van de Heulslootweg. En als u nu denkt, dat de drukte maar tijdelijk is, willen wij u uit uw droom helpen.
Over enige tijd moet nagenoeg al het verkeer, dat nu over de IJsvogellaan en de Lijsterlaan, brede erftoegangswegen met verzamelfunctie en fietsstroken, door de smallere Nachtegaallaan zonder fietsstroken, een haakse bocht, dwarsparkeren en zes bijna verborgen zijstraten. En het gaat ergens over: Op de IJsvogellaan wil wethouder Fortuyn 2425 auto’s per dag terugbrengen naar 390. Het verschil, ruim 2000 auto’s, krijgt u er dus voor uw deur bij, naast de 1750 , die er nu al rijden. Veel verkeer uit de nieuwe wijk Merenweg naar het noorden komt erbij en opeens ziet u meer dan 4000 (vracht)auto’s per dag door uw straat gepropt.
IJsvogellaan en Lijsterlaan worden bijna tot busbaan verheven.
Er liggen speelplaatsen van twee scholen aan deze straten (de Anne Frank heeft de gemeente recentelijk op dezelfde plek herbouwd!), maar de ingangen liggen in zijstraten en via die zijstraten komen bijna alle kinderen binnendoor naar school.
Veel kinderen kruisen de dan drukke Nachtegaallaan op weg naar huis, gymzaal of bibliotheek. Naast onjuist informeren heeft in de vergadering Fortuyn het over met de auto naar slagerij De With rijden, maar in het aangenomen Mobiliteitsplan Verkeer staat: 1. lopen en fietsen, 2. Ov en pas op 5. de benzineauto. Dat lapt hij aan zijn laars en plant naast de Götzenhainsingel en de Hoekeindseweg nóg twee autowegen richting het dorp.
Wat een discrepantie binnen Leefbaar 3B: zijn partijgenoot Blonk is juist voorstander van lopen, fietsen en scootergebruik binnen ons dorp. Híj heeft respect voor het woongenot van álle bewoners en verdient eerder uw stem dan de lijsttrekker, die waarschijnlijk nog niet de Landscheiding heeft ontdekt om naar Berkel te fietsen. De wethouder wil verkeer spreiden, maar dat gebeurt nauwelijks: 300 meter nieuwe woonwijk is aan drie kanten ingesloten en je kunt er alleen uit richting Rotterdam via de Merenweg, de rest komt door de Nachtegaallaan!
Volgende week zal er gestemd worden over deze idiote ontsluiting van de nieuwe wijk, die ook een rechtstreekse aansluiting vanaf de Merenweg op de Leeuwerikstraat krijgt, waar juist de schoolingang ligt. Hoe verzin je dit! Geniet u van al dat verkeer met zijn uitstoot, ga lekker slapen.
Wilt u niet een verkeerstoename van 1750 naar wel 4000 auto’s per dag in de Nachtegaallaan, laat u dan horen en reageer vóór maandag in de bladen en naar de gemeenteraadsleden en laat hen weten, dat u het anders wil. Haast u, want volgende week valt de beslissing!! En binnenkort zijn er verkiezingen!

P. Bleeker
A. Hardenveld
J. Schout
J. Theunissen