Nieuw logo en visuele identiteit

Koppert laat zich inspireren door de natuur

Berkel en Rodenrijs – Koppert heeft donderdag 13 januari haar nieuwe branding gelanceerd. Na bijna 30 jaar heeft het bedrijf voor biologische gewasbescherming haar logo en visuele identiteit veranderd. De nieuwe branding past bij de ambitie van Koppert en de verbinding van het bedrijf met de natuur.

“Onze missie om bij te dragen aan de gezondheid van mens en planeet in samenwerking met de natuur heeft ons gebracht waar we nu zijn: een doelgerichte organisatie met sterke kernwaarden. Onze nieuwe branding reflecteert die missie en waarden. Zo kunnen we er zeker van zijn dat waar we voor staan consistent in onze communicatie naar voren komt”, aldus Peter Maes, Chief Strategy Officer (CSO).

In meer dan 100 landen

Met kantoren in dertig landen worden de biologische oplossingen van het bedrijf in meer dan 100 landen gebruikt. Door de jaren heen is het familiebedrijf gegroeid van pioniersbedrijf met vier werknemers naar een mondiale marktleider.
Volgens Martin Koppert, Chief Business Officer (CBO), was het tijd dat de branding mee veranderde. “Om onze wereld duurzamer te maken hebben we teeltwijzen nodig die veilig en tegelijk gezond zijn. Ons doel is 100% duurzame landbouw. Samen met telers en boeren werken we naar dit doel toe. Onze nieuwe branding zorgt voor een krachtig beeld in alle markten over de hele wereld en bevestigt de unieke toewijding van Koppert aan het leveren van een breed scala aan biologische oplossingen voor talloze gewassen.”
Peter Maes vervolgt: “Om onze missie te bereiken willen we samenwerken met partners. We geloven dat deze branding een wereld aan mogelijkheden schept en klanten en partners bij elkaar brengt die bij willen dragen aan een betere wereld. We zijn ervan overtuigd dat we onderdeel kunnen zijn van de oplossing met onze kennis, expertise en producten om op de meest duurzame manier gezond voedsel te produceren.”

De natuur als inspiratie

Het was essentieel dat de connectie van Koppert met de natuur in de nieuwe branding naar voren kwam. “Al onze inspiratie komt uit de natuur, de natuur is de oorsprong van onze oplossingen. Onze nieuwe identiteit is overduidelijk geworteld in de natuur”, zegt Maes. De 'K' van Koppert wijst naar voren: om altijd vooruit te kijken naar nieuwe duurzame oplossingen. Daarnaast symboliseert de symmetrie dat bescherming van planten zowel boven als onder de grond even belangrijk is. De natuurlijke vormen en kleuren van het nieuwe Koppert-logo staan voor de verbinding met de natuur en de oneindige oplossingen die we daarin kunnen vinden.